Mycelium 3D for Context Free Art

Mycelium 3D

A 3D library for Context Free Art

Una libreria 3d per Context Free Art (Italian)

Mycelium3D.cfdg is a library for CFA (Context Free Art) that extends the functionality of the program to the three-dimensional drawing. It implements the necessary functions for the calculation of 3D geometry in a consistent manner with CFA. It also provides a number of primitives for three-dimensional drawing as sprites, cubes, tubes, lines and tapes. The primitives have basic shading effect.

Sample images

  • testpetal-2-tzn
    3d flower
  • yap
    Generative lanscape
  • fedg
    Generative town
  • copia-di-faster-sponger-dtp
    Fractal (Menger family)

Unique rendering algorithm

The rendering algorithm used is the same already present in CFA: the painter's algorithm. Among the unique features of this algorithm is: ability to correctly draw millions of semitransparent elements, excellent antialiasing and speed. These features, together with the potential of CFA, let you create animations of complex 3D structures, rich in detail in acceptable times. CFA uses anti-grain geometry library and 16 bits per channel colors (alpha channel included).

Creative Commons License

Mycelium 3D is developed by arch. Federico Donelli (Mycelium in Context Free gallery). Is freely usable (for commercial purpose too), under the following CC license conditions.

Creative Commons License
Mycelium3d.cfdg by arch. Federico Donelli is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Permissions beyond the scope of the standard license must be asked to the author. email


Una libreria 3d per Context Free Art

Mycelium3D.cfdg è una libreria per CFA (Context Free Art) che ha lo scopo di estendere le funzionalità del programma al disegno tridimensionale.

Implementa le funzioni necessarie per il calcolo della geometria 3D, coerentemente con l'approccio di CFA. Mette a disposizione alcune primitive per il disegno tridimensionale come gli sprite, i cubi, i tubi, le linee e i nastri. Le primitive hanno un effetto di shading basilare.

Algoritmo di rendering unico

L'algoritmo di rendering utilizzato è lo stesso già presente in CFA cioè l'algoritmo del pittore. Tra le caratteristiche uniche di questo algoritmo vi è la possibilità di disegnare correttamente milioni di elementi semitrasparenti, l'ottimo antialias e la velocità. Queste caratteristiche insieme alle potenzialità di CFA rendono semplice la realizzazione anche l'animazione di strutture 3D complesse e ricche di particolari.
CFA utilizza la libreria anti-grain geometry e i colori a 16 bit per canale (compreso canale alpha).

Licenza Creative Commons

Mycelium 3D è sviluppato dall'arch. Federico Donelli (Mycelium nella gallery di Context Free). E' utilizzabile liberamente (anche a scopi commerciali), secondo le condizioni della Licenza CC sottostante.

Licenza Creative Commons
Mycelium3D.cfdg di arch. Federico Donelli è distribuito con Licenza Creative Commons Attribuzione - Condividi allo stesso modo 4.0 Internazionale.

Permessi ulteriori rispetto alle finalità della presente licenza devono essere richiesti all'autore. email.

Download

download
(29 Kb)
mycelium3D-2014.cfdg

Mycelium3d Library Libreria Micelium3D
Use it with Context Free Art in your artworks (CFDG) to make 3D geometries.

download
(9129 Kb)
english-mycelium3D-manual.pdf

English manual: explanations, instructions and examples.

download
(9125 Kb)
Manuale-Mycelium-3D.pdf

Manuale istruzioni ed esempi d'uso in italiano.



Home > Design > MYCELIUM 3D | CONTEXT FREE ART